top of page

9 דרכים יצירתיות לבקש סליחה


לבקש סליחה זה לא עניין פשוט. במיוחד מאנשים שבאמת אכפת לנו מהם ושהם קרובים אלינו, ובעיקר אם מדובר בחצי השני שלנו. לפעמים אנחנו מרגישות שלא צריך באמת להתנצל או לבקש סליחה, כי אנחנו מאמינות שבן הזוג שלנו תמיד יהיה שם לצדנו. אבל, בינינו? לבקש סליחה זו פשוט עוד דרך להגיד לו שאנחנו אוהבות אותו. אז איך להתפייס? הנה כמה דרכים מקוריות לבקש סליחה.

 

בזמן האחרון יצא לי לחשוב לא מעט על המשמעות של המילה סליחה. הרי אני אומרת אותה כל כך הרבה פעמים מדי יום, למשל - כשאני רוצה לעקוף מישהו כשאני ממהרת לאיזה מקום, או כשאני מנסה לברר אם קו 38 כבר עבר או איך מגיעים למקום מסוים.

אבל כשאני ובן זוגי מתווכחים, לשנינו קצת קשה לנו לבקש סליחה, לשאת ב"אשמה", להבין שהצד השני הוא הצודק, לדבר על זה ולסלוח. אבל בסופו של דבר, לשמחתי, זה בהחלט קורה. אנחנו נרגעים, משוחחים על הדברים ומשלימים. אני מרגישה מאוד שמחה וברת מזל שרוב הוויכוחים שלנו הם באמת שטותיים, ולא על דברים משמעותיים (חמסה-חמסה, טפו טפו ובלי עין הרע).

ובכל זאת - יצא לי להיות על תקן תפקיד השופטת בכל מיני ויכוחים ומריבות של אנשים אחרים, ודבר אחד למדתי - שכשצריך להתנצל ולבקש סליחה אמיתית, ובדגש בין בני זוג, משהו שם הופך להיות מורכב יותר. כמובן ששני הצדדים צריכים להרגיש את הצורך בהתנצלות - כלומר גם זה שמבקש את הסליחה, וגם זה שצריך לסלוח. אחרת אין להתנצלות שום משמעות.

ולמה זה קורה? אני חושבת שלאנשים קשה להודות בטעויות שלהם, קשה להם להיראות פגיעים וחלשים, וגם המחשבה שהם פגעו באדם יקר ואהוב היא קשה, וגורמת להם להכחיש את זה. אבל תקשורת כנה ואמיתית בין בני זוג היא חשובה, ודווקא התנצלות יכולה לדעתי להעצים את הקרבה האינטימית ואת תחושת האהבה.

אז איך לבקש סליחה מחבר או מבן זוג (ובעצם מכל אדם שאנחנו אוהבות)? ובכן, לפעמים, כשקשה להביע את ההתנצלות במילים, זה הזמן למעשים. אפשר בהחלט להביע סליחה בדרכים שונות.

חשוב לי רק לציין שהרעיונות שכאן מתאימים לא רק למצבים רומנטיים שבינו לבינה, אלא גם למערכות יחסים עם חברים, הורים, מורים וכל מי שבסביבתכם הקרובה. הדרך בה תבחרו תלויה באופי הקשר שלכם עם האדם שבפניו מתנצלים וגם בחומרת המעשה שעליו מבקשים סליחה.

כל הדרכים לבקש סליחה בסטייל

הכינו מתנת התנצלות. יש משהו שאת יודעת שהוא רוצה הרבה זמן? או אולי יש משהו שאת יודעת בוודאות שאם תקני לו, זה ישר יגרום לו לחייך? לכי על זה. עכשיו תעטפי את המתנה בנייר אריזה שכתוב על כל כולו "סליחה", וזה יהיה מושלם.

מתנת התנצלות

הכנתי במיוחד בשבילכן קובץ מוכן לשימוש של נייר האריזה. כל מה שאת צריכה לעשות זה פשוט להירשם כמנויה לבלוג, ולקבל גישה להורדתו. שימי לב שהקובץ מיועד לשימוש אישי בלבד.

רוצות גישה להורדת נייר האריזה? הצטרפו עכשיו כמנוית של הבלוג - זה לגמרי בחינם!

דברו בפרחים. לפעמים פרח אחד שווה אלף מילים. אם הפרח לא מספיק, אפשר לצרף אליו כרטיס עם "מקווה שתבין...", "בוא נפתח דף חדש", "גם כשאני כועסת, אני עדיין אוהבת אותך" או "שלך תמיד".

זר התנצלות

לשלוח ד"ש לתוכנית הרדיו שהם לעולם לא מפספסים. הלב שלו יחסיר פעימה כשהוא ישמע את השדרן האהוב עליו, אומר: "השיר הבא מוקדש ל_______ , מ_______ שאוהבת אותו המון ושרוצה להתנצל בפניו".

הקדשת שיר ברדיו

לקנות להם סבון שווה. יש במתנה הזאת משהו סמלי. כמו לשטוף את הלכלוך, להסיר את הכתמים שהרסו את הבגדים. מתנה סמלית אחרת היא מחק יפה, יחד עם כרטיס שאומר: "בוא נמחק את העבר".

לקנות להם יומן שנתי או לוח שנה. ולכתוב בעמוד הראשון "שתהיה לנו שנה טובה ביחד" או "שיהיו לנו הרבה רגעים יפים שתוכל למלא ביומן".

למצוא את הדרך ללב שלהם דרך הקיבה. לספור כמה ימים עברו מאז המריבה או הפרידה, לקנות סוכריות כמספר הימים ולכתוב בהקדשה: "אפילו הסוכריות לא הצליחו להמתיק את היום שלי מאז...."

לשיר להם סרנדה מתחת לחלון. אפשר גם לבוא עם רדיו עם רמקולים ולהשמיע לו את השיר שלכם. ואם כבר מוזיקה, אפשר גם לשלוח אליו דיסק עם שיר שהמילים שלו מסמלות עבורכם משהו מיוחד או עם "השיר הזוגי" שליווה אתכם ברגעים הכי מתוקים.

להזכיר להם את כל הרגעים הטובים שלכם. להכין אלבום תמונות קטן שמנציח את הרגעים המשותפים, ולכתוב לו שאת מתגעגעת.

לארגן "מבצע התפייסות" בעזרת החבר הכי טוב שלהם, אח או מישהו שקרוב אליהם. הוא יוזמן למסעדה או לבית של חברים משותפים, ומי יחכה לו שם? לא לשכוח הפתעה שתרכך את הלב שלו.

תנו להם פסק זמן. הזמן עושה את שלו, ולפעמים אחרי זמן מה הוא פשוט סולח. אבל פסק זמן מזכיר לי שוקולד, אז אפשר לתת לו ספייס אבל גם להכין סלסלת שוקולדים, ולעטוף כל שוקולד (על העטיפה הקיימת) בעטיפה מחודשת עם בקשת סליחה. אפשר לכתוב על העטיפה משהו בחרוזים. אפשר גם לקחת ביצת הפתעה, לחצות אותה בדיוק באמצע, להחליף את ההפתעה במשהו אחר, כמו פתק נוגע ללב, ולסגור אותה בעזרת מריחה עדינה של שוקולד חם או בעזרת סכין חמה. אפשר גם להכין עציץ שוקולד או עציץ רגיל עם שלט "סליחה".

תמחקו את הטעויות ותפתחו דף חדש. לכתוב בעט: "למתוק שלי, סליחה אם..." ואז לכתוב בעפרון:" פגעתי, הכאבתי, צעקתי, אכזבתי" וכד`... ושוב בעט - "צירפתי מחק, כדי שתוכל למחוק את כל הטעויות ושנוכל להתחיל שנה חדשה עם דף חלק בלי רגשות טינה וזיכרונות מרים. אני רוצה שנמלא את המקום בשלל חוויות חדשות". להוסיף בסוף בטוש עבה ובכתב גדול "אוהבת אותך" וליד בקטן - "ואת זה, אני מקווה שלא תצטרכ/י למחוק או לשכוח לעולם".

אל תתני לאהבה שלכם להתפוצץ בפרצוף. קחי בלון גדול, כתבי עליו "סליחה" בגדול ומלאי אותו בפתקי התנצלות.

פשוט תגידו סליחה ותתכווני לזה. כן, כמה פשוט כך. סליחה כנה, שתבוא מהלב. את יכולה להסביר לו את כל מה שאת מרגישה שאת יודעת שפגעת בו בטעות ולהתנצל מעומק הלב...

כתבו את זה. אם כל זה לא עוזר או שאת מרגישה שמתנות והקדשות לא יפתרו לכם את הבעיה ושאין מנוס משימוש במילים, שבי לנסח מכתב ארוך ומנומק. לא מומלץ להתרכז בפרטי המריבה מפני שלכל מטבע יש שני צדדים, ותיאור הפרשה מהצד שלך עלול להוליד סכסוך חדש. אגב, במקום לשחזר את מה שקרה, עדיף לתאר את מה שזה גרם לך להרגיש (אני עצובה, כועסת על עצמי, אני מתגעגעת ועוד) ולהסביר את הרצון לחזור ליחסים תקינים. אה, כן. ואל תחשבי אפילו על לשלוח את המכתב הזה בדואר. שלשלי אותו מתחת לדלת שלו.

הנה ברכה חמודה לרגל יום כיפור: "עכשיו אני חושבת שהגיע זמן לבקש סליחה למרות שאני אוהבת לפעמים אני פוגעת בך ואין לי כוונה לפגוע ולהעליב ואני לא רוצה אף פעם להכאיב ולפעמים גם אני מתעצבנת אבל לא ממש מתכוונת כי אני רוצה שתדע שכל פעם רציתי לבקש סליחה לומר לך כמה אני אוהבת ורק עליך חושבת. מקווה שתוכל לסלוח ואת הריבים שלנו לשכוח ונמשיך ככה לאהוב חזק וכל כך קרוב ושתהיה לנו שנה טובה מלאה באהבה"

אחרי שהקרח יישבר בעזרת מחוות הפיוס שהענקתן לחצי השני שלכם, הדרך הכי הכי רומנטית לבקש סליחה היא חיבוק ונשיקה. גם לקבל וגם לתת. מכל הלב והנשמה.

ולסיום רעיונות חמודים לכרטיסי ברכה שאתן יכולות לצרף למתנה שלכן וגם מתנות סליחה נוספות, מתוך לוח ההשראה שלי בפינטרסט שמוקדש ליום כיפור.

bottom of page